Uitstappen-reizen.

Mid-week Landal het Roekenbosch in Blitterswijck.

21/11-25/11/2011

We waren weer eens weg met onze bende,deze keer richting Noord-Limburg.Het weer kon een spel-breker zijn maar het is goed geweest voor ons,geen regen wel het gekende herfst weer.

Eens aangekomen in het park was het uitladen,we hadden er al een wandeling opzitten zo waren ook de hondjes voldaan en konden wij alles uitpakken.

Ons huisje voor 6 was meer als voldoende voor ons zessen :-)) mooi ingericht en een verzorgd park.

De Maasduinen is een zeer mooie locatie,we hebben er maar een deel van gedaan,het Leukermeer en het prachtige Reindersmeer,waar we ook de hand-veerboot hebben genomen,de natuur is er bijzonder mooi.

We hebben niet alleen in de natuur gewandeld; ook enkele stadjes bezocht,Venlo,Venray en Kevelar.

Hoe komt het toch telkens dat een werkweek niet zo vlug voorbij gaat?

Izzy's verjaardagsweekend 1&2okt.2011.

Izzy kleine rat,we zijn blij dat we je 9de verjaardag mochten hebben.

Na alle gezondheidsproblemen die je hebt gekend,door de goede zorgen van Clos Fleuri en Merelbeke,ben en zie je er beter uit dan ooit,met je dagelijkse medicatie zijn we op weg naar je 10de verjaardag.

Op vrijdagavond 30 sept zijn we vertrokken naar Lommel voor een leuk en zonnig weekend en dat was het zeker,we kregen er twee mooie dagen van  25°C.
Wandelen,zwemmen,spelen,een terrasje doen,gewoon genieten.

Zaterdag is Jessy ons tegemoet gekomen vanuit Luxemburg met haar bende,het waren hondsdolledagen!!!

Uitstap Marke 06/08/2011.

Wandeling in Marke,'t was wel niet bij de deur maar het was de moeite.

De honden hebben best veel los kunnen lopen langs de paadjes en straatjes.

Op het einde van de wandeling kwamen we aan de Lavaert kleiputten,een prachtige zwemlocatie!

Perro-weekend 2011.

Het perro-weekend stond al lang gepland,maar het was nog maanden wachten eer het eraan kwam,eindelijk was het zover,met een auto vol zijn we vertrokken voor een leuk en gezellig weekend.

Het was een leuk weerzien van mens en hond. Voor het eerst zagen we het kleintje van An&Peter,we hebben haar het ganse weekend zien lachen!

Als ik het goed heb waren er 21 honden en 16 mensen mee,een leuke boel zonder problemen!

De foto's spreken voor zich!

Stavelot 2010/2011.

Met een groep vrienden en evenveel honden zijn we op 27dec.vertrokken voor een weekje ardennen met sneeuw.

Sneeuw hadden we er genoeg,op sommige plaatsen tot 70cm het wandelen was wel iets zwaarder maar daarom niet minder prettig,de eerste deed het werk de rest volgde in zijn voetstappen.

Voor de kleinere honden was het wel zwaar zijn moesten constant huppelen omdat ze door de sneeuw zakten.Maar na een dag of 3 hadden ze het door en liep iedereen zowel mens en hond op één rij achter elkaar.

In die week hebben we ergens een 100 kilometer gewandeld,moe en voldaan terug naar huis.

Grenoble,Cap d'Agde en Herrison.24/07-07/08/2010.

De meren van Grenoble komen dichter bij,het is nog vroeg in de ochtend als we op de camping aankomen de receptie deed juist z'n ogen open,die van ons vielen bijna dicht na een reis van een uur of 11.

We werden vriendelijk onthaald op deze mooie locatie en onze plaats werd getoond,uitladen,opstellen,wandelen met de honden en een voormiddagdutje.

Na twee uurtjes te hebben geslapen,zijn we terug vertrokken voor een iets langere wandeling aan het meer,zo lagen er 4 na elkaar met elk een omtrek van 10à15km,alle wandelingen waren al gepland van thuis zelfs naar het hoger gelegen skigebied.

Maar na een dag of twee zat het weer ons niet echt mee,het was er wel zonnig maar zeer veel koude wind,we zaten 's avonds met onze windbreaker in onze tent.

We vroegen de weerberichten op aan de receptie voor de komende dagen,maar die zagen er niet te goed uit voor ons,we wilden namelijk warmte voelen,na kort overleg heeft de vriendelijke dame van de receptie ons uitgeschreven en ons voorbetaalde geld terug gegeven.

Inpakken en wegwezen naar het zuiden.

Richting het zuiden tot in Cap d'Agde.

De zon kwam ons tegemoed of was het omgekeerd?Een uur of 4 later waren we in Agde,de zoektocht naar een camping kon beginnen,we hebben ze allemaal gedaan,nergens was er plaats voor een dag,laat staan voor een week en 3 honden,na veel rond rijden en doorgestuurd te worden belanden we op een camping op 3km van het strand juist achter een shoppingcenter.

Op de camping moesten we volgen met de auto en er werd ons een plaats gegeven,we kregen een stuk het was groter dan een voetbalveld,we mochten kiezen waar we de tent zetten.

Uitladen,tent zetten en weg waren we naar zee en de vele uitstapjes naar de verschillende stadjes kon beginnen.

Vertoeven rond de verschillende haventjes is altijd leuk,terrasjes en winkeltjes genoeg!

Met de honden hadden we daar bekijks genoeg,mouton hier mouton daar,maar we waren meer gewoon.

Op het strand konden we moeilijk in de top uren,maar we deden dit 's morgens en na 17h,we hebben maar één keer probs gehad met een man die zei dat er geen honden op het strand mochten en dat zijn kleindochter er bang van was,maar het was omgekeerd.

We hebben er een fijne tijd gehad met elke dag vollebak zon,'s avonds om 21h was het er nog 24graden,wat moet een mens dan nog meer hebben.

Onze vakantie in Cap d'Agde zit er bijna op,we gaan nog een tss stop maken in Herrison,waar we het jaar ervoor gepasseerd zijn,op een zeer kleine maar propere gemeente camping.Omdat we het niet zien zitten om 12h te rijden,we worden ook een jaartje ouder he!

Een bezoekje aan de oude steengroeve,dat stond op nummer 1,een volledige dag hebben we er doorgebracht,in de ochtend toen het nog wat frisjes was hebben we er gevist,maar de vangst was niet te vet,na wat gegeten te hebben gaf de zon al goed,hup zwemkleren aan,luchtmatras opblazen en het water in.

Nog vlug de ruïne bezocht,die ze aan het restaureren zijn in het oude stadje waar onze camping lag.

Na 's avonds nog te genieten van de avondzon,juist nog het nodige laten staan om dan in de vroege ochtend en in alle stilte te kunnen vertrekken naar huis.

Het was een vakantie die niet zo zonnig begon,we hebben dan maar zelf voor de zon gezorgd.

Ratje we zijn opkomst!!!

Chatel de Neuvre 20/07-27/07/2009.

Na een lange rit naar de Auvergne streek zijn we toegekomen op camping De Neuvre.Vlak gelegen aan de Allier,dus ideaal voor de honden,na de honden te hebben uitgelaten en laten zwemmen,hebben we onze tent recht gezet op het einde van de camping met zicht op het water.

Na geïnstalleerd te zijn,hebben we de camping verkend en broodjes besteld voor de volgend ochtend.Terug bij de tent hebben we de locatie van onze uitstap voor morgen ingegeven in de gps,en zijn we vroeg gaan slapen na een lange rit.

De komende dagen zijn we er veel op uitgetrokken,wat links en rechts van de camping,met veel wandel en zwem pret.

Het weer was er gans de week prachitg op één namiddag en nacht na,hevig onweer met massa's regen maar tegen de ochtend was de zon er terug.

Make a free website with Yola